Jak obniżyć koszt zakupu gadżetów reklamowych?

Jest wiele sposobów na obniżenie kosztów zakupu gadżetów reklamowych.
Jednym z nich jest obniżenie kosztów nadruku logo.
Jak obniżyć koszt nadruku logo na gadżetach reklamowych?

Nadruki na gadżetach reklamowych
Nadruki na gadżetach reklamowych
Nadruki na gadżetach reklamowych

Na pewno nie raz podczas wyceny danego produktu okazało się że koszt nadruku logo jest wyższy
niż gadżet który chcemy zakupić. Najczęściej taka sytuacja ma miejsce kiedy chcemy zakupić tani
produkt w niewielkiej ilości. Głównym sprawcą są niewątpliwie matryce potrzebne do wykonania
nadruku, których koszt rozkłada się na mały nakład oraz ilość kolorów logo.

Jakie składowe wpływają na koszt nadruku?

W przypadku nadruków w kolorze, najbardziej popularnymi technikami znakowania są tampodruk,
sitodruk i transfer. W każdym przypadku do wykonania nadruku którąś z wymienionych technik
jest potrzeba matryca. Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że do każdego użytego koloru w logo,
potrzeba jest oddzielna matryca.
Załóżmy że chcemy oznakować naszym logo 100 sztuk metalowych długopisów, których cena bez
kosztów znakowania wynosi 1,35 pln / sztuka. Jeśli logo jest w 3 kolorach nadruk wyjdzie drogo,
ponieważ trzeba uwzględnić 3 matryce ( niektórzy nazywają to „przygotowalnią” ). Więc jeśli
przygotowalnia dla jednego koloru to 50 zł netto ( w zależności od wybranej techniki znakowania )
to sam koszt przygotowalni trzeba pomnożyć x 3 czyli:
3 ( logo ma trzy kolory ) x 50 zł netto ( przygotowalnia ) = 150 zł netto
Do tego dojdzie nam jeszcze koszt naniesienia samego nadruku, zwykle dla 100 sztuk to ok. 0,65 zł
netto / sztuka. Tym sposobem okazuje się że koszt znakowania jest sporo wyższy niż sam długopis.
Dobrym rozwiązaniem jest sprowadzenie naszego logo do możliwie jak najmniejszej liczby
kolorów, lub ologowanie długopisów grawerem.
Przy grawerowaniu odchodzą nam koszta matryc, płacimy za samo ustawienie maszyny i usługę.
Dla przykładu koszt wykonania graweru na 100 sztukach długopisu plasuje się na poziomie 0,80
groszy za sztukę. Więc przy małym nakładzie różnica jest widoczna.
Drugim sposobem na tanie gadżety jest zamawianie jednorazowo większych nakładów –
oczywiście jeśli sposób budżetowania na to pozwala.

 

Dlaczego warto zamówić jednorazowo większy nakład?

Jeśli planujemy zakup długopisów z naszym logo i chcemy je rozdawać przez cały rok, warto
oznakować większą ilość od razu. Cena jednostkowa zarówno za produkt jak i za nadruk będzie
zdecydowanie niższa, zwłaszcza przy znakowaniu w kilku kolorach. Cena matrycy przy zakupie
1000 sztuk rozkłada się zupełnie inaczej niż przy 100 sztukach. Tak samo rzecz się ma w przypadku
toreb reklamowych, teczek konferencyjnych czy kalendarzy firmowych. ( Koszty stałe
przygotowania druku rozłożą się na większą partię ).

Krótki termin realizacji zwykle podnosi koszt zlecenia.

Wiele osób się zapewne z tym nie zgodzi, jednak o ile rzeczywiście niektóre realizacje można
przeprowadzić w trybie expresowym bez poniesienia dodatkowych kosztów, tak w przypadku np.
kubków reklamowych za ekstremalny termin realizacji przyjdzie nam zapłacić nawet o 30% więcej.
Zanim nasza grafika zostanie przeniesiona na kubek, trzeba przeprowadzić kilka procesów takich
jak chociażby wypalanie grafiki w piecu – co przecież trwa. Każda rzetelna firma podaje realny
termin realizacji, czyli taki w którym pracownik wykona swoją pracę w normalnych godzinach
pracy, a kiedy trzeba „wcisnąć” w grafik nie planowane zlecenie, ktoś musi zostać po godzinach
żeby nie opóźniać terminu realizacji pozostałych realizacji i właśnie za te ekstra godziny trzeba
zapłacić więcej.
Tak więc planując zakup z dużym wyprzedzeniem, zapłacimy mniej i wynegocjujemy
korzystniejszy rabat.

Wyprzedaże i promocje

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że wiele osób obawia się produktów z wyprzedaży,
błędnie myśląc że są to produkty nie w pełni wartościowe. Nic podobnego! Co roku na rynku
pojawiają się nowe propozycje gadżetów reklamowych, a dostawcy chcąc zwolnić powierzchnie
magazynowe i kapitał finansowy w nich „zamrożony” czyszczą stany magazynowe i sprzedają
produkty po cenach sporo niższych niż normalnie. Takie produkty oczywiście są obarczone jednym
ryzykiem – szybko znikają 🙂 Dlatego zwykle firmy które np. ustalają plan budżetowy na kampanie
reklamową realizowaną za 2-3 miesiące nie biorą takich produktów pod uwagę, jeśli zakupu będą
mogły dokonać dopiero za miesiąc lub dwa.
Podsumowując – sposobów na tanie gadżety reklamowe jest wiele i co najważniejsze, nie trzeba
kupować gorszego jakościowo produktu, jeśli można obniżyć koszt realizacji zlecenia poprzez inne
działania.

Zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym, który podpowie jaka technika w jakim
przypadku wyjdzie najkorzystniej cenowo. Na które gadżety reklamowe warto zarezerwować
więcej czasu, aby nie przepłacić.